بِست شاپ در یک نگاه

بِست شاپ چیست؟

در دنیای فعلی که هر تجارتی کوشش می کند با توجه به پتانسیل های بالقوه دنیای الکترونیک گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربوده، بدون شک غافلان از این صنعت بازندگان تجارت خود خواهند بود، تا کنون صنعت نتورک آنچنان شایسته و بایسته از فضای الکترونیک بهره ای نبرده و صرفاً به ارائه بستر عضوگیری و خرید و فروش تحت فضای دیجیتال بسنده نموده بود که اگر به این موضوع دقت شود تا این مرحله فقط شرکت های نتورک از فضای دیجیتال برای تجارت خود بهره برده بودند و بازاریابان این صنعت که سرمایه های اصلی این تجارت محسوب می گردند، هیچ سهمی از فضای دیجیتال برای خود نداشتند و پس از خرید محصولات می بایستی بصورت سنتی اقدام به بازاریابی و فروش آنها می نمودند که در این راه مشکلاتی همچون عدم اقبال در فروش محصولات  و عدم وجود سرمایه کافی جهت خریدهای بیشتر مانع از فعالیت بهینه فعالان این صنعت می گردید؛ کما اینکه اعمال استراتژی های فروشاز جانب نفرات بالاتر مجموعه ها باعث دلسردی بازاریاب و انبار شدن کالا نزد بازاریاب می گردید.  شرکت بهترین راه تجارت در اقدامی منحصر بفرد بستری را برای علاقمندان به صنعت نتورک مارکتینگ تحت فضای دیجیتال آماده و با نام بست شاپ (Best shop) رونمایی نموده است.

بست شاپ اولین فروشگاه ساز اینترنتی رایگان در صنعت نتورک مارکتینگ می باشد که طی آن هر بازاریاب میتواند یک فروشگاه اینترنتی با نام و مشخصات خود داشته باشد و نسبت به تنظیمات صفحه اصلی خود مطابق با سلیقه شخصی اقدام نماید.

چرا باید برای کسب کار خود وب سایت داشته بشیم؟

در دنیای کنونی به دلیل گستردگی و تنوع فعالیت های افراد ، گروه ها ، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی ابزارهای متعددی برای معرفی و جذب حداکثری محصولات و خدمات استفاده میشود.یکی از این ابزارها که میتواند همچون یک سفیر در تمام مناطق ، شهر های کشور و کشور های جهان عمل می کند وب سایت میباشد.از هر نقطه از جهان که به شبکه اینترنت دسترسی داشته باشیم می توانیم وب سایت مورد نظر را مشاهده نماییم. وب سایت‌ها مزایای فراوانی را برای مدیران و صاحبان خود به همراه دارند که مهمترین آن ها به شرح زیرند.

تاثیر سایت در اطلاع رسانی:

داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای فراوان دیگر. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون باشد اما یک سایت می تواند از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد و علاوه بر این می تواند با مخاطب تعامل دو سویه بر قرار کند در حالی که کاتالوگ فقط اطلاع رسانی می کند و خبر از نیاز مشتری نمی گیرد. بنابر این وب سایت امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است اما برای یک سایت فقط کافیست هزینه ای بسیار پایین برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن هزاران و یا میلیون ها کاربر می توانند بارها و بارها از آن بازدید کنند.

تاثیر سایت در بازاریابی:

یکی از مزایای داشتن یک وب سایت جذب مشتریان جدید میباشد.امروزه افراد زیادی نیازها و خواسته های خود را در اینترنت جستجو میکنند.کافی است ما بتوانیم سایتمان را در جستجوهایی که افراد در موتورهای جستجو انجام میدهند در دسترسشان قرار دهیم. موتورهای جستجو بدون هزینه برای شما بازاریابی می کنند فقط کافی است بتوانند سایت شما را پیدا کنند و از آن پس زمانی که فردی به دنبال هر یک از خدمات و یا محصولات و یا اطلاعات ارائه شده در سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت سایت شما هدایت می کنند. میزان بازدید کننده هدایت شده به سایت به پارامترهای زیادی وابسته است اما در بدترین حالت چیزی در حدود ۵۰ نفر در روز توسط موتورهای جستجو به یک سایت هدایت می شوند.

ایجاد قابلیت های جدید تبلیغاتی:

با داشتن یک وب سایت، صاحبان و مدیران آن وارد عرصه تجارت الکترونیک می شوند و امکان استفاده از راه کارهای تجارت الکترونیک برای آن ها به وجود می آید. از مهم ترین این قابلیت ها می توان به تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در موتورهای جستجوگر، تبلیغات کلیکی و تبادل بنر و لینک اشاره کرد. راه اندازی فروشگاه ها و حراج ها، مزایده و مناقصات اینترنتی و سایر روش های درآمدی وابسته به تبلیغات نیز اشاره کرد.

در دسترس بودن:

یکی از مزیت های فوق العاده داشتن وب سایت دسترسی ۲۴ ساعته به آن میباشد.در ساعاتی که هیچ نیروی انسانی نمیتواند جوابگوی مشتریان باشد و یا محصول شما را به مشتری جدید معرفی میکند سایت این رسالت را به خوبی انجام میدهد.
سایت ها همواره با متقاضیان اطلاعات و محصولات یا خدمات قابل ارائه فقط یک کلیک فاصله دارند و در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل در سراسر جهان در دسترس میباشند.

فعالیت در خارج از مرزهای جغرافیایی:

امروزه یکی از ملزومات فعالیت بدون مرز، داشتن وب سایت است و تقریبا هیچ ابزاری نمی تواند بهتر از یک سایت مدعی فعالیت خارج از مرزهای جغرافیایی شود. بسیاری از تجارت های بزرگ دنیا قبل از جهانی شدن از طریق وب سایت مشتریان خود را در سایر کشور ها جذب کردند.

درآمد زایی:

میزان سودآوری و درآمد زایی وب سایت ها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد. البته میزان فعالیت صاحبان سایت ها و به روز رسانی و رسیدگی به آن ها نیز عامل بسیار مهمی است. اما امروزه شرکت ها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می کنند و عمده درآمد آن ها از طریق سایت و مشتریان آنلاین است. مدیریت هدفمند و برنامه ریزی شده یک وب سایت، موفقیت آن در درآمدزایی را تضمین می کند.



چرا باید برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی بست شاپ را انتخاب کرد؟

با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد داشتن وب سایت نیازمند آماده نمودن بسترهای مختلفی می باشد که بسته به نوع خدمات ارائه شده، این بسترها هزینه های متغیری خواهند داشت  که به اختصار به بررسی این هزینه ها می پردازیم

دامنه :

همان نام سایت است با پسوند com یا net و یا پسوند های دیگر، ولی دو مورد گفته شده، پر استفاده ترین پسوند ها هستند.
معمولا دامنه به صورت سالانه خریداری میشود، شما میتوانید با پرداخت هزینه ۳۵۰۰۰ الی ۴۵۰۰۰ تومان برای یک سال یک دامنه خریداری کرده و هر سال آن را با همین مبلغ تمدید کنید.

هاست:

علاوه بر دامنه، برای میزبانی سایت خود نیاز به یک فضا روی اینترنت دارید، به این فضا، فضای میزبانی یا همان هاست گفته میشود.
معمولا هزینه هاست را میتوان به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کرد.
هزینه هاستها از ماهانه ۹۰۰۰ تومان به بالا شروع میشوند. البته اکثر شرکتهای معتبر با توجه به امکانات هاستی که ارائه میکنند هزینه متفاوت تری می گیرند.
برای یک فضای میزبانی مناسب برای شروع باید حداقل هزینه ماهانه ۲۵۰۰۰ تومان را کنار بگذارید یا سالانه چیزی در حدود ۱۵۰۰۰۰ تومان.
البته چنانچه شما یک وب سایت با محتوای حجیم مثل یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید قطعا نیازمند فضای بیشتر و سرعت بالاتر جهت ارائه سرویس به مشتریان خود خواهید بود که عموما وب سایت های فروشگاهی ماهانه بالغ بر 300000 تومان هزینه هاست خود می کنند.

هزینه طراحی وب سایت:

بعد از آنکه دامنه و هاست سایت را تهیه کردید نوبت میرسد به قسمت اصلی آن یعنی طراحی و برنامه نویسی.
هزینه ایجاد یک وب سایت تخصصی همانند فروشگاه اینترنتی با توجه به قابلیتهای مورد درخواست شما متفاوت میباشد و چنانچه کد نویسی وب سایت شما انحصارا برای شما نوشته شود هزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان خواهد داشت ولی این روزها با وجود پلتفرم های معروفی چون وردپرس و جوملا دیگر نیازی نیست تا برای راه اندازی وب سایت هزینه ای برای کدنویسی و طراحی آن پرداخت کنید. طراح وب سایت شما میتوند با استفاده از این پلتفرم ها با هزینه کمتر از 1 میلیون تومان ، یک سایت حرفه ای و کاربردی بسازد.

هزینه تامین محصول:

قطعا هدف شما از طراحی یک وب سایت فروشگاهی ایجاد یک کسب و کار می باشد و لازمه نیل به این مقصود خرید عمده کالا و انبار نمودن آن جهت فروش از طریق فروشگاه خواهد بود لذا عمده سرمایه گذاری شما تامین محصول فروشگاهتان می باشد که این تامین محصول هزینه های دیگری همچون انبارداری – بسته بندی – ارسال و حقوق نیروی انسانی را نیز در بر خواهد داشت.

هزینه تبلیغات و بازاریابی سایت:

از دیگر هزینه های جانبی سایت، هزینه تبلیغات است. باید از همان روز اول به فکر جذب بازدید کننده برای سایت و تبدیل این بازدید کنندگان به مشتری باشید.
روش های مختلفی برای تبلیغات و جذب بازدید کننده در اینترنت وجود داره، اما یکی از معروفترین اونها تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید است.
شما باید برای سایت خود یک بنر تبلیغاتی طراحی کنید که در صورتی که نخواهید خودتان این کار را انجام دهید باید هزینه طراحی بنر را هم در نظر بگیرید. 
سپس لازم است تا بنر طراحی شده را با پرداخت هزینه ای در سایت مورد نظرتان قرار دهید. این هزینه هم بستگی به میزان معروفیت و بازدید ماهیانه آن سایت دارد.
به عنوان مثال میتوانید با پرداخت هزینه یک ماه ۱۰۰ هزار تومان، بنر خود را در آن سایت قرار دهید.

خوب تا اینجا دیدیم که داشتن یک وب سایت فروشگاهی هزینه بر خواهد بود ولی بست شاپ این امکان رو به شما میده که با یک ثبت نام ساده در سایت www.bwbmlm.ir تنها با چند کلیک ظرف چند دقیقه یک فروشگاه اینترنتی برای خودتان بسازید و همزمان بدون ریالی هزینه تمام یا قسمتی از کالاهایی که در اختیار شما قرار میگیرد را برای فروشگاه خود انتخاب نمایید.

این فروشگاه با داشتن امکانات تبلیغاتی رایگان به شما اجازه ساخت لینک و بنرهای تبلیغاتی (برای فروشگاه – کالای خاص و یک گروه کالا ) را بدون داشتن دانش برنامه نویسی میدهد.

تا اینجا شما بدون هیچ هزینه ای صاحب یک فروشگاه با کلی کالا گردیدید و از این مرحله به بعد انجام فعالیت شما شروع میشود یعنی با توجه به زمانی که برای تبلیغ وب سایت یا کالاهای وب سایت خودتان در فضای اینترنت یا شبکه های مجازی انجام میدهید مشتریان احتمالی خود را به سمت وب سایتتان هدایت میکنید و چنانچه بازدید شخصی از وب سایت شما منجر به خرید شود سود خرده فروشی به میزان 10 الی 20 درصد قیمت کالا برای شما در حساب کاربریتان درج میگردد و در پایان هر ماه شمسی سود فروش فروشگاه شما محاسبه و نهایتا تا هفتم ماه جدید به حساب شما منظور میگردد.